Dijital pazarlama sadece geleneksel pazarlamadan daha geniş bir kitleye ulaşmakla kalmaz.

Dijital pazarlamanın faydası geniş bir kitleye ulaştığı için büyük ölçüde öne çıkmıştır. Ancak, bir dizi başka avantaj sunar. Geniş bir coğrafi erişim; bir reklamı çevrim içi yayınladığınızda kullanıcı nerede olur ise olsun reklamı görebilir. (Reklamı coğrafi olarak sınırlamamış olmanız koşuluyla) Bu işletmenizin pazardaki erişimini artırmanızı kolaylaştırır. Dijital pazarlama sadece geleneksel pazarlamadan daha geniş bir kitleye ulaşmakla kalmaz. Aynı zamanda, daha düşük bir maliyet taşır. Gazete reklamı, televizyon spotu ve diğer geleneksel pazarlama fırsatı için genel maliyetler yüksek olabilir. Ayrıca, hedef kitlenizin bu mesajları görüp görmeyeceği konusunda az kontrol sağlar. 

Bu önemli yöntem, uzun ve etkin olduğu kadar bloğun ziyaretçi akınına sadece 1 içerik parçasını oluşturabilir. Bir zamanlamaya göre hedeflenen müşteri listesine mesaj gönderen bir e-posta pazarlama kampanyası oluşturulabilir. Gerekirse planını veya içeriği değiştirmek kolaydır. Hepsini eklediğinizde dijital pazarlama size reklam harcaması için çok daha fazla esnek müşteriye ulaşım sağlar. Ölçülebilir sonuçlar; Pazar stratejinizin işe yarayıp yaramadığını bilmek için kaç müşteri çektiğini ve sonuçta ne kadar gelir sağladığını öğrenmelisiniz. Ancak, dijital olmayan bir pazar stratejisi ile nasıl yaparsınız? Her müşteriye "Bizi nasıl buldunuz?" Diye sormanın geleneksel bir seçeneği her zaman vardır. Ne yazık ki bu tüm endüstrilerde işe yaramıyor. Bir çok şirket, müşteri ile bire bir görüşme yapamaz ve anketler ise her zaman tam sonuç veremez. Dijital pazarlama ile sonuçların izlenmesi basittir.

Pazarlama Yazılımı

Dijital pazarlama yazılımı, ister e-posta açık oranı ana sayfanıza yapılan ziyaret; ister doğrudan satın alma olsun elde ettiğiniz dönüşüm sayısını otomatik olarak izler. Dijital pazarlama çevrim dışı pazarlamanın yapamayacağı şekilde müşteri verilerini toplamanızı sağlar. Dijital olarak toplanan veri çok daha kesin ve spesifik olma eğilimindedir. Finansal hizmetler, sunduğunuz ürünü inceleyen kişilere özel teklifler göndermek istediğinizi düşünün. Teklifi kişinin ilgisine hedeflerseniz daha iyi sonuç elde edeceğinizi biliyorsunuz. Bu yüzde, 2 kampanya hazırlamaya karar veriyorsunuz. Biri hayat sigortası ürünü inceleyen genç aile diğeri emeklilik planı düşünen bin yıllık girişimci içindir.

  • Tüm bu verileri otomatik izleme olmadan nasıl toplarsınız?
  • Kaç telefon kaydından geçmeniz gerekir?
  • Kaç müşteri profilini incelersiniz?
Ve gönderdiğiniz broşürü kimin okuduğunu veya okumadığını nereden biliyorsunuz?

Dijital pazarlama ile tüm bilgiler parmaklarınızın ucunda!

Müşteri ile daha fazla bağlantı; Dijital pazarlama müşteriler ile gerçek zamanlı iletişim kurmanızı sağlar. Daha da önemlisi sizinle iletişim kurmalarını sağlar. Sosyal medya stratejinizi düşünün. Hedef kitleniz en son yayınınızı gördüğünde harika ancak yorum yaptıklarında veya paylaştıklarında daha da iyi olur. Bu, ürün veya hizmetinizi çevreleyen daha fazla vızıltı ve bir kişi görüşmeye her katıldığında daha fazla görünürlük anlamına gelir. Etkileşim müşterilerinize fayda sağlar. Markanızın hikayesinde aktif katılımcılar olduklarında katılım düzeyleri artar. Bu sahiplenme duygusu güçlü bir marka sadakati duygusu yaratabilir.

Dijital Pazarlamada Kolay ve Rahat Dönüşümler

Müşterilerinizin reklamı veya içeriği görüntüledikten hemen sonra harekete geçmesini sağlar. Geleneksel reklamlarda umabileceğiniz en acil sonuç, birisi reklamınızı görüntüledikten kısa bir süre sonra yapılan bir telefon görüşmesidir. Ancak birisinin bulaşıkları yıkarken, otoyolda ilerlerken veya işyerindeki kayıtları güncellerken bir şirkete ulaşmak için ne kadar zamanı var? Dijital pazarlama ile bir bağlantıyı tıklayabilir, bir blog gönderisini kaydedebilir ve hemen satış hunisinde ilerleyebilirler. Hemen bir satın alma işlemi gerçekleştirmeyebilirler. Ancak, sizinle bağlantıda kalırlar ve onlarla daha fazla etkileşim kurma şansı verirler. (pazarlama faaliyetleri)

Pazarlama büyüme oluşturuyor

Hemen hemen her işletmenin genel pazarlama stratejisinin ana odak noktalarından biri olmalıdır. Daha önce hiç müşterilerinizle bu kadar tutarlı temasta kalmanın bir yolu olmamıştı. Başka hiçbir şey dijital verilerin sağlayabileceği kişiselleştirme seviyesini sunmuyor. Dijital pazarlamanın olanaklarını ne kadar çok kucaklarsanız şirketinizin büyüme potansiyelini o kadar çok fark edebilirsiniz. Bir sonraki yazımız dijital pazarlamada nasıl öne çıkılır?

Bir Yorum Bırakın

Daha yeni Daha eski
Post Banner
İşinizin geleceğine odaklanın