Dijital Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?

Dijital pazarlamanın faydaları, dijital pazarlama, bu kadar geniş bir kitleye ulaştığı için büyük ölçüde öne çıkmıştır, ancak bir dizi başka avantaj da sunmaktadır.

Bunlar faydalardan birkaçı.

Geniş bir coğrafi erişim; Bir reklamı çevrimiçi yayınladığınızda, kullanıcılar nerede olurlarsa olsunlar reklamınızı görebilir (reklamınızı coğrafi olarak sınırlamamış olmanız koşuluyla). Bu, işletmenizin pazardaki erişimini artırmanızı kolaylaştırır.

Maliyet verimliliği; Dijital pazarlama sadece geleneksel pazarlamadan daha geniş bir kitleye ulaşmakla kalmaz, aynı zamanda daha düşük bir maliyet taşır. Gazete reklamları, televizyon spotları ve diğer geleneksel pazarlama fırsatları için genel maliyetler yüksek olabilir. Ayrıca, hedef kitlelerinizin bu mesajları ilk etapta görüp görmeyeceği konusunda size daha az kontrol sağlar.

Dijital pazarlama, uzun etkin olduğu kadar blogunuza ziyaretçi akınına sadece 1 içerik parçasını oluşturabilir. Bir zamanlamaya göre hedeflenen müşteri listelerine mesaj gönderen bir e-posta pazarlama kampanyası oluşturabilirsiniz. Gerekirse planını veya içeriği değiştirmek kolaydır.

Hepsini eklediğinizde, dijital pazarlama size reklam harcamalarınız için çok daha fazla esneklik ve müşteri iletişimi sağlar. Diğer bilgiler için Buraya Bakınız...

Dijital Pazarlamanın Faydaları Nelerdir?

Dijital Pazarlama

Ölçülebilir sonuçlar; Pazarlama stratejinizin işe yarayıp yaramadığını bilmek için kaç müşteri çektiğini ve sonuçta ne kadar gelir sağladığını öğrenmelisiniz. Ancak bunu dijital olmayan bir pazarlama stratejisiyle nasıl yaparsınız? Her müşteriye "Bizi nasıl buldunuz?" Diye sormanın geleneksel bir seçeneği her zaman vardır. Ne yazık ki, bu tüm endüstrilerde işe yaramıyor.

Birçok şirket müşterileri ile bire bir görüşme yapamaz ve anketler her zaman tam sonuç elde edemez. Dijital pazarlama ile sonuçların izlenmesi basittir.

Dijital pazarlama yazılımları ve platformları, ister e-posta açık oranları, ana sayfanıza ziyaretler, ister doğrudan satın almalar olsun, elde ettiğiniz dönüşümlerin sayısını otomatik olarak izler.

Daha kolay kişiselleştirme; Dijital pazarlama, çevrimdışı pazarlamanın yapamayacağı şekilde müşteri verilerini toplamanızı sağlar. Dijital olarak toplanan veriler çok daha kesin ve spesifik olma eğilimindedir.

Finansal hizmetler sunduğunuzu ve ürünlerinizi inceleyen kişilere özel teklifler göndermek istediğinizi düşünün. Teklifi kişinin ilgisine hedeflerseniz daha iyi sonuçlar elde edeceğinizi biliyorsunuz, bu nedenle 2 kampanya hazırlamaya karar veriyorsunuz. Biri hayat sigortası ürünlerinizi inceleyen genç aileler, diğeri emeklilik planlarınızı düşünen bin yıllık girişimciler içindir.

Tüm bu verileri otomatik izleme olmadan nasıl toplarsınız?

Kaç telefon kaydından geçmeniz gerekir?

Kaç müşteri profili?

Ve gönderdiğiniz broşürü kimin okuduğunu veya okumadığını nereden biliyorsunuz?

Dijital pazarlama ile tüm bu bilgiler zaten parmaklarınızın ucunda.

Müşterilerle daha fazla bağlantı; Dijital pazarlama, müşterilerinizle gerçek zamanlı iletişim kurmanızı sağlar. Daha da önemlisi, sizinle iletişim kurmalarını sağlar.

Sosyal medya stratejinizi düşünün. Hedef kitleniz en son yayınınızı gördüğünde harika, ancak yorum yaptıklarında veya paylaştıklarında daha da iyi olur. Bu , ürün veya hizmetinizi çevreleyen daha fazla vızıltı ve bir kişi görüşmeye her katıldığında daha fazla görünürlük anlamına gelir.

Etkileşim müşterilerinize de fayda sağlar. Markanızın hikayesinde aktif katılımcılar olduklarında katılım düzeyleri artar. Bu sahiplenme duygusu güçlü bir marka sadakati duygusu yaratabilir .

Dijital Pazarlamada Kolay ve Rahat Dönüşümler;

Müşterilerinizin reklamınızı veya içeriğinizi görüntüledikten hemen sonra harekete geçmesini sağlar. Geleneksel reklamlarda, umabileceğiniz en acil sonuç, birisi reklamınızı görüntüledikten kısa bir süre sonra yapılan bir telefon görüşmesidir. Ancak birisinin bulaşıkları yıkarken, otoyolda ilerlerken veya işyerindeki kayıtları güncellerken bir şirkete ulaşmak için ne kadar zamanı var?

Dijital pazarlama ile bir bağlantıyı tıklayabilir veya bir blog gönderisini kaydedebilir ve hemen satış hunisinde ilerleyebilirler. Hemen bir satın alma işlemi gerçekleştirmeyebilirler, ancak sizinle bağlantıda kalırlar ve onlarla daha fazla etkileşim kurma şansı verirler. (pazarlama faaliyetleri)

Pazarlama büyüme oluşturuyor; 

Hemen hemen her işletmenin genel pazarlama stratejisinin ana odak noktalarından biri olmalıdır. Daha önce hiç müşterilerinizle bu kadar tutarlı temasta kalmanın bir yolu olmamıştı ve başka hiçbir şey dijital verilerin sağlayabileceği kişiselleştirme seviyesini sunmuyor.

Dijital pazarlamanın olanaklarını ne kadar çok kucaklarsanız,
şirketinizin büyüme potansiyelini o kadar çok fark edebilirsiniz.

Bir sonraki yazımızda dijital pazarlamada nasıl öne çıkılır? konusunu işleyeceğiz.

Bir sonraki Türkiye'nin Rüzgar Kapasitesi başlıklı konuyu okuyabilirsiniz...