Bu, işletmenizin pazardaki erişimini artırmanızı kolaylaştırır.
Ölçülebilir sonuçlar; Pazarlama stratejinizin işe yarayıp yaramadığını bilmek için, kaç müşteri çektiğini ve sonuçta ne kadar gelir sağladığını öğrenmelisiniz. Ancak, dijital olmayan bir pazarlama stratejisiyle nasıl yaparsınız?
Her müşteriye "Bizi nasıl buldunuz?" Diye sormanın geleneksel bir seçeneği her zaman vardır.
Müşterilerle daha fazla bağlantı; Dijital pazarlama, müşterilerinizle gerçek zamanlı iletişim kurmanızı sağlar.
Müşterilerinizin reklamı veya içeriği görüntüledikten hemen sonra, harekete geçmesini sağlar.
Hemen hemen her işletmenin, genel pazarlama stratejisinin ana odak noktalarından biri olmalıdır.
Bir sonraki yazımız dijital pazarlamada nasıl öne çıkılır?
Dijital Pazarlamada Maliyetlilik Verimliliği
Dijital pazarlama, sadece geleneksel pazarlamadan daha geniş bir kitleye ulaşmakla kalmaz, aynı zamanda, daha düşük bir maliyet taşır. Gazete reklamları, televizyon spotları ve diğer geleneksel pazarlama fırsatları için genel maliyetler yüksek olabilir. Ayrıca, hedef kitlenizin bu mesajları görüp görmeyeceği konusunda az kontrol sağlar.
Bu önemli yöntem uzun ve etkin olduğu kadar, blogunuz ziyaretçi akınına sadece 1 içerik parçasını oluşturabilir. Bir zamanlamaya göre, hedeflenen müşteri listelerine mesaj gönderen, bir e-posta pazarlama kampanyası, oluşturabilirsiniz. Gerekirse, planını veya içeriği değiştirmek kolaydır. Hepsini eklediğinizde, dijital pazarlama size reklam harcamalarınız için çok daha fazla esneklik ve müşteri iletişimi sağlar.
Bu önemli yöntem uzun ve etkin olduğu kadar, blogunuz ziyaretçi akınına sadece 1 içerik parçasını oluşturabilir. Bir zamanlamaya göre, hedeflenen müşteri listelerine mesaj gönderen, bir e-posta pazarlama kampanyası, oluşturabilirsiniz. Gerekirse, planını veya içeriği değiştirmek kolaydır. Hepsini eklediğinizde, dijital pazarlama size reklam harcamalarınız için çok daha fazla esneklik ve müşteri iletişimi sağlar.
Digital Pazarlama Ölçülebilir
Her müşteriye "Bizi nasıl buldunuz?" Diye sormanın geleneksel bir seçeneği her zaman vardır.
Ne yazık ki, bu tüm endüstrilerde işe yaramıyor. Birçok şirket, müşterileri ile bire bir görüşme yapamaz ve anketler, her zaman tam sonuç elde veremez.
Dijital pazarlama ile sonuçların izlenmesi basittir.
Dijital pazarlama yazılımları ve platformları, ister e-posta açık oranları, ana sayfanıza ziyaretler, ister doğrudan satın almalar olsun, elde ettiğiniz dönüşümlerin sayısını otomatik olarak izler.
Dijital pazarlama, çevrimdışı pazarlamanın yapamayacağı şekilde müşteri verilerini toplamanızı sağlar. Dijital olarak toplanan veriler, çok daha kesin ve spesifik olma eğilimindedir.
Finansal hizmetler sunduğunuzu ve ürünlerinizi inceleyen kişilere, özel teklifler göndermek istediğinizi düşünün. Teklifi kişinin ilgisine hedeflerseniz, daha iyi sonuçlar elde edeceğinizi biliyorsunuz.
Dijital pazarlama yazılımları ve platformları, ister e-posta açık oranları, ana sayfanıza ziyaretler, ister doğrudan satın almalar olsun, elde ettiğiniz dönüşümlerin sayısını otomatik olarak izler.
Kolay kişiselleştirme
Dijital pazarlama, çevrimdışı pazarlamanın yapamayacağı şekilde müşteri verilerini toplamanızı sağlar. Dijital olarak toplanan veriler, çok daha kesin ve spesifik olma eğilimindedir.
Finansal hizmetler sunduğunuzu ve ürünlerinizi inceleyen kişilere, özel teklifler göndermek istediğinizi düşünün. Teklifi kişinin ilgisine hedeflerseniz, daha iyi sonuçlar elde edeceğinizi biliyorsunuz.
Bu nedenle 2 kampanya hazırlamaya karar veriyorsunuz. Biri hayat sigortası ürünlerinizi inceleyen genç aileler, diğeri emeklilik planlarınızı düşünen bin yıllık girişimciler içindir.
Ve gönderdiğiniz broşürü, kimin okuduğunu veya okumadığını nereden biliyorsunuz?
- Tüm bu verileri, otomatik izleme olmadan nasıl toplarsınız?
- Kaç telefon kaydından geçmeniz gerekir?
- Kaç müşteri profilini incelersiniz?
Ve gönderdiğiniz broşürü, kimin okuduğunu veya okumadığını nereden biliyorsunuz?
Dijital pazarlama ile tüm bu bilgiler zaten parmaklarınızın ucunda.
Daha da önemlisi, sizinle iletişim kurmalarını sağlar. Sosyal medya stratejinizi düşünün. Hedef kitleniz en son yayınınızı gördüğünde harika, ancak yorum yaptıklarında veya paylaştıklarında daha da iyi olur. Bu , ürün veya hizmetinizi çevreleyen daha fazla vızıltı ve bir kişi görüşmeye her katıldığında daha fazla görünürlük anlamına gelir.
Etkileşim, müşterilerinize de fayda sağlar. Markanızın hikayesinde, aktif katılımcılar olduklarında katılım düzeyleri artar. Bu sahiplenme duygusu, güçlü bir marka sadakati duygusu yaratabilir.
Etkileşim, müşterilerinize de fayda sağlar. Markanızın hikayesinde, aktif katılımcılar olduklarında katılım düzeyleri artar. Bu sahiplenme duygusu, güçlü bir marka sadakati duygusu yaratabilir.
Dijital Pazarlamada Kolay ve Rahat Dönüşümler
Geleneksel reklamlarda, umabileceğiniz en acil sonuç, birisi reklamınızı görüntüledikten kısa bir süre sonra yapılan bir telefon görüşmesidir. Ancak, birisinin bulaşıkları yıkarken, otoyolda ilerlerken veya işyerindeki kayıtları güncellerken, bir şirkete ulaşmak için ne kadar zamanı var?
Dijital pazarlama ile bir bağlantıyı tıklayabilir veya bir blog gönderisini kaydedebilir ve hemen satış hunisinde ilerleyebilirler. Hemen bir satın alma işlemi gerçekleştirmeyebilirler, ancak, sizinle bağlantıda kalırlar ve onlarla daha fazla etkileşim kurma şansı verirler. (pazarlama faaliyetleri)
Dijital pazarlama ile bir bağlantıyı tıklayabilir veya bir blog gönderisini kaydedebilir ve hemen satış hunisinde ilerleyebilirler. Hemen bir satın alma işlemi gerçekleştirmeyebilirler, ancak, sizinle bağlantıda kalırlar ve onlarla daha fazla etkileşim kurma şansı verirler. (pazarlama faaliyetleri)
Pazarlama büyüme oluşturuyor
Daha önce hiç müşterilerinizle bu kadar tutarlı temasta kalmanın bir yolu olmamıştı. Başka hiçbir şey dijital verilerin sağlayabileceği kişiselleştirme seviyesini sunmuyor. Dijital pazarlamanın olanaklarını ne kadar çok kucaklarsanız, şirketinizin büyüme potansiyelini o kadar çok fark edebilirsiniz.
Bir sonraki yazımız dijital pazarlamada nasıl öne çıkılır?
0 Yorumlar