Pazarlama Nedir?

Pazarlama bir işletme veya çeşitli toplumsal örgütlerin ürün, hizmet ve düşüncesini satmak için başvurduğu planlı bir çalışmadır. Bu etkinlik faaliyetlerinin en önemli özelliği planlı, çeşitli soruna çözüm üreten ve kurum hedefini gerçekleştirmeye yönelik planlı süreci içermesidir. Dar anlamda, bir işletmenin ürettiği mal ve hizmetlerin piyasaya sürülmesidir. Geniş anlamda ise malın üretiminden tüketilmesine kadar, mal akımını kolaylaştırıcı işlemlerin bütünü olarak tarif edilebilir. Doğrudan pazarlama nedir sorusuna kabul edilmesi gereken cevap bir işletmenin temel ve asli fonksiyonudur. Malı veya hizmeti üretmenin nihai gayesi satış yaparak kar sağlamaktır.

Dolayısı ile işletmenin istihsal, finansman, muhasebe ve yönetim gibi diğer faaliyeti hep bu alana hizmet eder. Bir malın uygun şekilde pazarlanabilmesi için öncelikle bir piyasa ve talep araştırmasına ihtiyaç vardır. Daha sonra belirlenecek piyasa payı ölçüsünde reklam ve diğer araçlar ile malın sürümü cihetine gidilir. Satış çeşitli tedbirler ile tahrik edilir. Pazarlama politikası malın kalitesi, tanıtımı, fiyatlandırılması, tüketici sevk ve tercihine uydurulması için yapılan ayarlamalardır. Bu politikadaki başarı karlılığı doğrudan etkiler.

Doğrudan Pazarlama Nedir?

Doğrudan pazarlama: İşletmelerin tüketici ile hiçbir aracı kurum kullanmadan doğrudan iletişime geçmesidir. Doğrudan pazarlama da en yaygın yöntem; e-mail pazarlama, el ilanı ve müşterilere katalog göndermektir. Amerikan Doğrudan Pazarlama Birliğinde doğrudan pazarlama şu şekilde tanımlanır. Herhangi bir yerden ölçülebilir bir tepkiye veya faaliyete neden olmak; müşterilerin fikirlerini etkilemek amacı ile bir veya daha fazla reklam aracını doğrudan kullanan etkileşimli (çift yönlü) bir sistemdir. Doğrudan pazarlama, firmaların aracı bir kurum kullanmadan tüketici ile direk iletişime geçmesidir. Tüketici ile marka arasında ilişki kurulması için satın almaya teşvik eden sonuçları ölçülebilen interaktif pazarlama iletişimi kullanılır. Bu sayede, bir sonraki strateji için yol gösterici niteliği taşır. 

Teknolojinin hızla ilerlemesine paralel olarak önce daha çok katalog, posta ve telefon ile doğrudan yapılırken bugün televizyon; elektronik posta ve İnternet gibi araç ile kullanımı daha çok yaygınlaşmıştır.Örneğin bir firma, yeni çıkan ürün veya hizmeti tanıtmak için potansiyel müşterilerine posta yolu ile mektup, broşür, katalog yollayabilir. Elektronik posta yolu ile ürün veya hizmetini duyurabilir. Kitlesel medya aracı (televizyon, radyo, gazete, dergi) yararlanır.

Web Site: https://www.anadolupazarlama.web.tr/

1 Yorumlar

  1. Kobi ajanda blog haber. Türkiye gündeminde firmaya özel reklam, web site reklamı ile son dakika haber ve en iyi tanıtım yazısı yer alır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski
Post Banner
İşinizin geleceğine odaklanın